2014/09/23

Uppiggande i höstmörkret.

Våren och sommaren i all ära. Men hösten är min absoluta, absoluta favorit. Men som vi alla vet så är det då mörkret gör ett tydligt intrång hos oss. Det blir ruggigt, inte allt för sällan regnar det på alla håll och kanter. När man vaknar så fryser man till av själva tanken på att man ska ut i det där vädret. Ja ni fattar.

Så då måste man såklart pigga upp sig lite extra för att inte bli allt för bitter. Många köper nya kuddar, filtar, gardiner och såklart mängder och åter mängder av ljus i alla dess former och lukter. Och det kan absolut vara ett sätt att känna sig lite piggare och gladare.
Men för mig, nä. Då är det att investera i nya snygga myskläder, goda parfymer, gå till frissan, köpa nytt smink och kanske ett par lite för dyra skor bara för att det är höst. Och givetvis börjar man frossa i alla värmeljus. Att jag faktiskt också fyller år på hösten är ju bara en bonus. :)

Sedan kan man såklart ändå köpa kuddar, filtar, stickade tröjor och ta en sista-minuten resa. En ny härlig fluffig filt är jag själv på jakt efter. Men ingen brådska. Kan funka lika bra att köpa i november när man sitter inne i soffan och gosar med en alldeles liten ny person.

Här är mina senaste inköp. Härliga pyjamasbyxor från lindex, typ 150 spänn. En vanligt linne från h&m och så en bodymist från VS. Lukten var inte min absoluta favorit. Men man måste ju testa något nytt ibland.


Bjuder på den där trötta mammabilden. Är dock nynduschad så även om jag själv ser sliten ut så luktar jag åtminstone gott. :) Och på fredag efter besök hos frisören så ser jag även bättre ut i mitt hår som numera alltid sitter som en snurradbulle på huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar