2014/09/08

Sega veckor.

Med risk för att låta gnällig.. Men skriver ändå.
Min graviditetspenning blev en sjukskrivning. Barnen är således på förskolan mer än vad vi hade räknat med. Men det gör att Marcus faktiskt kan vara på jobbet varje dag. Inte hela dagarna då han är delvis föräldraledig också. Skönt det så inte barnen behöver gå 10 timmar/dag.
Min foglossning har känt hanterbar under ett par veckor. Men nu har det smällt till så in i norden. Att gå i trappor, resa på sig, ta på sig strumpor och till och med att sova är numera en kamp.
Det fungerar rätt okej att stå rakt upp och ner. Och även att gå på jämnt underlag. Nackdelen är att det blir värre sedan när jag väl sätter eller lägger mig ner. Vilket skit alltså. Helt otroligt vad hormoner kan ställa till med.
Nåja, det kommer något fint och efterlängtat tillslut iaf. Man får tänka på det. Och det är både första och sista gången jag behöver dras med foglossning.
Magen växer så det knakar, men mitt sf-mått ligger precis under hur det låg med Filippa. Blir det en liten plutt denna gång också kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar