2014/09/19

My Friday.

Fredag. Veckans bästa dag. Japp. Men idag är maken icke hemma och håller mig sällskap i soffan med fotmassage.
Istället sitter jag (halvligger jag) här med ett glas pepsi och en skål med polly. Inte helt fel det heller vill jag lova.

Morgonen började strax innan 9. Då vaknade Filippa, Kornelia hade redan varit vaken ett tag och låg och spelade på surfplattan. (Världens bästa sätt att få sovmorgon på). Så upp, fixa kaffe och barn. Inta frukost och så resten av rutinen innan vi begav oss till affären för att handla lax och popcorn. Kom dock hem med så mycket mer. Men men, är det inte alltid så? Jag var dock stenhård så något fika blev det inte! Trots att Kornelia var sååå hungrig på fika. Istället fick hon en tablettask...

När vi efter alla våra stopp längst den långa 10 minuters promenaden till affären och tillbaks kom hem så var det lite lunch och så i säng med Filippa.
Mormor slöt upp kort därefter för avlastning. Guld värt.
Vi åt våran lax, poppade våra popcorn, mormor röjde med barnen och fick Filippa i säng. Efter att hon åkt hem, så föreslog jag för Kornelia att hon kanske kunde sova inne hos mamma inatt. Ja, jag är liiiite lätt rädd över det här med att vara själv. Och visst kunde hon väl det. Mer än gärna.
Så efter några sånger, något extra toabesök och lite tryckande i pannan och under hennes fötter så somnade hon, hårt hållandes min gravidkudde. "Mamma, jag ska gosa med denna inatt, den är såååå gosig". Mhm, ja okej då.

Marcus har det nog bra där han är, har inte hört annat iallafall. Hoppas att han är hyfsat pigg imorgon eftermiddag iallafall, för det lär inte jag vara.

Nu njuter jag av det halvkassa tv-utbudet, tystnaden, mörkret, mina tankar och så mitt godis såklart.

Imorgon är en ny dag, ny energi och förhoppningsvis ett toppenväder så vi kan ut och fota lite höstbilder. Kornelia älskar att fotografera. Så det hoppas vi på och ser fram emot.


Dagisfotona har kommit också! Eller ja, dom finns nu att beställa. En av alla fina bilder på mina små bustroll. Filippa med sina fina skrubbsår. Älskade skruttor-pluttor. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar