2014/09/24

24:e september.

Idag är det 1 månad kvar till min födelsedag, och 3 månader till julafton. Ikväll har vi ätit pizza. Satt ju inte fel.
Varit hos barnmorskan idag. Tydligen gör lillebror precis som Filippa och håller huvudet högt. Ja, huvudet uppåt och rumpan neråt alltså.
Barnmorskan påtalade att visst, det finns ju en chans att han vänder på sig. Mhm.. Jo just det tänkte jag.
Jag sa ändå igår till Marcus att "känn här, visst är det ett huvud här uppe". Han var osäker och påpekade att både rumpa och huvud är ju ganska så små.. Jo visst, men det kändes liksom som ett runt perfekt litet huvud med en vass hjärna. Och rätt hade jag också. Fördelen, jo han har inte fixerat sig (ja i detta läge är det en fördel), han är normalstor, ligger precis mitt på kurvan, och det finns gott om fostervatten.
Om 2 veckor blir det ett ultraljud för att kolla läget. Läkartid ett par dagar efter. Så kanske behöver jag inte fatta ett beslut hurvida jag vill ha kejsarsnitt eller föda vaginalt. För någon vändning gör jag inte igen.
Så kanske blir det en oktoberbebis ändå. Vi får se!

Härliga ungar vet jag ju redan att jag har. Men det är alltid kul att få lite mer i deras karaktärsbank så att säga.
Filippa hade inte riktigt kommit till ro vid vilan på förskolan idag. Så en personal satt och klappade och klappade på henne. Så fort hon slutade så öppnades ögonen och lillsnorpan var klarvaken. Tillslut tänkte hon "ah men soooov nu" och la ner henne. Plopp sa det och hon somnade på direkten. Ja men det är klart. Det är ju mysigt när någon ligger och klappar på en, klart att man håller sig vaken då. :)
Kornelia och ett annat gäng hade en stor uppgift att rösta om idag. 4 böcker, 1 skulle läsas och barnen fick rösta. Kornelia påtalade att hennes mamma och pappa hade röstat.
Röstningen blev på förskolan oavgjord och 3 av 4 böcker lästes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar