2014/08/26

Förvänta dig inget tårfyllt farväl!

Imorgon ska Fillifjonk lämnas själv för första gången. Marcus är den som får ta den biten. Jag minns så väl när jag lämnade Kornelia. Hur jag förväntade mig och liksom visste att detta kommer resultera i gråt, skrik och att jag tar med henne hem igen och aldrig blickar tillbaks.
Så blev det INTE.
Hon skuttade glatt in och sedan var det inte mer med det. Inte ens ett hejdå.

Så imorgon när Marcus ska lämna Filippa så hoppas jag att han får samma avsked som jag fick. En glad tjej, redo att ha ett litet äventyr utan mamma och pappa. (Dock med storasysyter). Han tror att han kommer få det farväl som jag aldrig fick med Kornelia. Men ack, där bedrar han sig nog. Och tur är ju faktiskt det. Det är helt underbart att dom trivs så bra som dom gör. Ja, jag vet att jag skrivit detta flera ggr innan. Men det är ju precis så.

Nu tar tjejerna en välbehövlig dusch. Kornelia har idag målat med händerna här hemma. Vilket såklart resulterade i att både hon och köket var smurfblått.

En veckohandling inne på maxi har jag mäktat med idag. Så nu blir det viloläge resten av tiden. Är så irriterande att man inte fixar allt det där som man brukar och vill. Skulle mer än gärna måla om köket nu t ex. Men det är ju bara att glömma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar