2014/06/29

Seriefavoriter.

När jag ändå ligger på soffan med datorn i knät så kan jag passa på att ranka mina absoluta favoritserier. För att korta ner det lite så blir det en klassisk topp tio. Here it goes!

10. The Walking Dead. - Fick knappt vara med på min lista då den låg och bråkade med hell on wheels. Men ja, efter noga övervägande så blev det ändå en 10:e plats. Känns en smula tjatigt med zombies, och Rick vill man bara banka ner i ett hål i marken. Men ändå så finns det något där som gör att man vill ha mer. Förmodligen de korta säsongsuppehållen.

9. Orange is the new black. - Vi som låg vakna på nätterna och kollade på kvinnofängelset ser ju tydliga liknelser, och även om kvinnofängelset är lika spännande som hem till gården så fastnar man. Det är egentligen bara en nyare variant av just kvinnofängelset. För övrigt gör serien mig på sämre humör, vilket egentligen borde vara en anledning till att inte ha med den på listan. Men ja, man tittar ändå.

8. Dexter. - Allas vår faoritseriemördare, som dessvärre övergett oss. Men vad gör det. Den fula killen har något galet mitt i sitt lilla familjära liv. Alla älskar Dexter. Så det så!

7. True Detective. - Lite besviken på att det inte finns fler avsnitt som jag kan plöja igenom. Denna serie är suverän!

6. True blood.- Som nu är inne på sin 7;e och sista säsong. Även vampyrer och div andra väsen känns en smula över, men pga nostalgi, suget efter blåbärspaj med vaniljvisp och Alexander Skarsgård så hamnar den rätt så högt bland mina favoriter.

5. Seinfeld. - Behövs inte förklaras.

4. The Big Bang Theory. - Börjar känns urvattnad. Men vem önskar sig inte en egen liten Sheldon?

3. Homeland. - Förvånad själv över att denna serie redan finns med på min lista då jag inte ens sett klart säsong1. Men oj va bra den är. Längtar tills det blir kväll och jag kan kolla nästa avsnitt.

2. Vikings. - För er som missat denna serie säger jag bara börja titta! Den har nästan allt som krävs för att man ska sitta stilla och bara vilja ha mer. Pga att den inte är lika bra gjord som serien som kommer på första plats så fick den stå tillbaks,

1. Game of thrones. - Förvånande? Inte det minsta. Sex, våld, makt.. Allt finns där. Och att det ska komma fler säsonger ist för en avslutande långfilm känns bara oförskämt bra!

Så. Det var min topplista vad gäller serier. Finns ett par tills om dessvärre inte fick komma med, bla the tudors, en riktigt bra serie som alla bör se. Hell on wheels, också grymt bra. Men ja, det finns inte plats för alla tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar